analyse
Workaroundmanagement - ERP-systemen continu optimaliseren
Benders, J. | Lauwerijssen, A.
Management & Organisatie, 2011
Workarounds zijn door gebruikers bedachte werkwijzen die afwijken van de in een organisatie of software vastgelegde werkwijzen. Vaak worden workarounds gepercipieerd als een onwenselijk fenomeen. Akkerman, Benders en Van Heumen (2005) stelden echter voor workarounds te zien als verbetermogelijkheden, in lijn met de idee van ‘continu verbeteren’ (kaizen). Deze suggestie wordt in dit artikel uitgewerkt tot ‘workaroundmanagement’: het systematisch opsporen, beoordelen en behandelen van workarounds. In de praktijk is dit toegepast bij het UWV te Amsterdam, in opdracht van Capgemini. Het artikel verschaft inzicht in hoe men met workarounds kan omgaan via het doorlopen van het ontwikkelde workaroundmanagementschema. Het resultaat is een relatief snelle en goedkope manier ter verbetering van het functioneren van een informatiesysteem, waarbij de gebruiker de bron voor systeemverbetering is.

Akkerman, L. | Benders, J. | Heumen, V.P.A. | 2005





Downloads: 1.161
onderzoek
Benders, J. | Huys, R. | Van Hootegem, G. | 2011





Downloads: 1.408
analyse
Benders, J. | Berg, R.J. van den | Bijsterveld, M. van | Heusinkveld, S. | Veen, K. van | 2001





Downloads: 1.278
onderzoek
Benders, J. | Verlaar, S. | 1998





Downloads: 1.081
praktijkcase
Benders, J. | Heusinkveld, S. | Visscher, K. | 2004





Downloads: 932
analyse
Benders, J. | Santbergen, S. | 2007





Downloads: 1.745
onderzoek
Benders, J. | Vermeulen, P. | 1998





Downloads: 1.226
analyse
Benders, J. | Heusinkveld, S. | 2003





Downloads: 713
reflectie
Benders, J. | Heusinkveld, S. | 2000





Downloads: 756
analyse
