analyse
Hoe we leren
Illeris, K.
Management & Organisatie, 2010
Knud Illeris geeft een integraal en actueel antwoord op de vraag ‘Hoe we leren’. Hij stelt dat leren twee verschillende processen omvat, een extern interactieproces tussen lerende en zijn omgeving, en een intern psychologisch proces van het verwerven en uitwerken van inhouden vanuit drijfveren die hiertoe energie geven. Zo komt hij tot de stelling dat leren drie dimensies heeft: interactie, inhoud en drijfveer. Met dit vertrekpunt biedt Illeris een oriëntatie voor een ieder die zijn weg zoekt in het Babylon van de leertheorieën, die vaak een van deze dimensies uitwerken. Illeris bespreekt tevens vier soorten leren en de voornaamste barrières voor leren.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Bever, D. van | Christensen, C.M. | Wang, D. | 2013
Downloads: 3.302
onderzoek
Lemaire, B. | 2013
Downloads: 2.672
analyse
Hammer, M. | 2001
Downloads: 2.783
analyse
Riet, S. van de | Rooze, E.J. | 2002
Downloads: 593
model
Goor, A.R. van | 1998
Downloads: 5.655
lemma
Stroeken, J.H.M. | 1999
Downloads: 952
analyse
Bertrand, B. | Caré, J. | 2006
Downloads: 2.304
analyse
Moenaert, R.K. | Robben, H.S.J. | Veen, J.A.A. van der | 2001
Downloads: 1.317
analyse
Goor, A.R. van | 2001
Downloads: 734
model, voorwoord special
Assen, M.F. van | Ploos van Amstel, W. | Vaan, M.J.M. de | 2009
Downloads: 1.271
tool