analyse
ICT-benchmarking versterkt strategie- en besluitvorming
IJmker, A. | Vries, F. de
Management Executive, 2006
ICT-benchmarking richt zich op het vergelijken van de performance van een interne ICT-organisatie of externe ICT-leverancier met andere organisaties. Hierbij wordt zowel gekeken naar de kwaliteit van de ICT-dienstverlening als naar het bijbehorende kostenniveau. Benchmarking ondersteunt organisaties in het transparant, objectief en marktconform toetsen van de performance van haar ICT-dienstverlening. De toegevoegde waarde wordt gegenereerd door het uitvoeren van de aanbevelingen die het resultaat zijn van het benchmarkonderzoek. Dit artikel gaat in op ICT-benchmarking, de verschillende typen en het bijbehorende proces.

Douwstra, R. | Vries, F. de | 2007





Downloads: 1.048
analyse
IJmker, A. | Vries, F. de | 2007





Downloads: 915
analyse
Boon, M. | Vries, F. de | 2009





Downloads: 1.163
analyse
IJmker, A. | Overmars, M. | 2001





Downloads: 1.503
praktijkcase
