onderzoek
De implementatie van bedrijfscodes in Nederland
Kaptein, M. | Klamer, H.
Management Executive, 2004
Van bedrijven wordt verwacht dat ze betrouwbaar, duurzaam en authentiek ondernemen. Een bedrijfscode is een geschikt instrument om dat te bereiken. Daarin beschrijven ondernemingen de eigen waarden, verantwoordelijkheden en regels. Dit artikel beschrijft de resultaten van een onderzoek naar de implementatie van bedrijfscodes in grote Nederlandse bedrijven. Invoering verloopt via vier sporen: communicatie van en over de code,vertalen in concreet beleid, inrichten van een intern vangnet, en monitoring, rapportage en auditing. Met name het managementcontract blijkt een adequate methode om de effectiviteit van bedrijfscodes te vergroten.
Deze auteur publiceerde ook
Kaptein, M. | Tulder, R. van | 2002
Downloads: 1.367
analyse
Casteren, J. van | Kaptein, M. | 2001
Downloads: 843
praktijkcase
Kaptein, M. | 2001
Downloads: 815
onderzoek
Kaptein, M. | Klamer, H. | 2004
Downloads: 1.725
verdieping
Kaptein, M. | 2003
Downloads: 1.065
onderzoek
Anderen downloaden ook deze publicaties