boeksamenvatting
Innovatie: kansen zien
Anthony, S. | Christensen, C.M. | Roth, E.A.
Management Executive, 2004
Stelt u zich voor. Het is 1876 en uw baas komt naar u toe met de vraag ‘Alexander Graham Bell heeft een manier gevonden om stemmen over een dun draadje te transporteren, wat betekent dit voor ons bedrijf?’ Wat zou daarop uw antwoord zijn geweest? Destijds gold de uitvinding van Bell als een niet serieus genomen ‘speeltje’. Maar dan in 1978 gebeurt hetzelfde. Het Amerikaanse bedrijf AT&T voert een test uit met een prototype mobiele telefoon. Ook die uitvinding werd aanvankelijk weggehoond. Nu in 2004 zijn er bedrijven die wederom geringschattend denken over een recente uitvinding genaamd 802.11 waarmee highspeed mobiele data-uitwisseling mogelijk wordt gemaakt. Kortom: wie de boot mist, loopt straks achter de concurrentie aan. Maar wie kan voorspellen welke innovaties baanbrekend zijn en hoe we daar als bedrijf op moeten inspelen? Innovatietheorieën zijn broodnodig, maar wel die voorspellende waarde bezitten voor de toekomst.

Christensen, C.M. | McDonald, R. | Raynor, M. | 2016





Downloads: 1.198
analyse
Christensen, C.M. | Marx, M. | Stevenson, H.H. | 2007





Downloads: 1.154
analyse
Christensen, C.M. | Dillon, K. | Duncan, D.S. | Hall, T. | 2016





Downloads: 1.236
analyse
Christensen, C.M. | Johnson, M.W. | Rigby, D. | 2002





Downloads: 1.779
analyse
Christensen, C.M. | Dyer, J.H. | Gregersen, H.B. | 2010





Downloads: 1.479
onderzoek
Alton, R. | Christensen, C.M. | Rising, C. | Waldeck, A. | 2011





Downloads: 1.648
analyse
Anthony, S. | Berstell, G. | Christensen, C.M. | Nitterhouse, D. | 2007





Downloads: 1.122
analyse
Christensen, C.M. | Johnson, M.W. | Kagermann, H. | 2009





Downloads: 1.654
model
