Het Veld
Medewerkeronderzoek? Niet doen! Van klagen naar bijdragen
Gils, K.M.S.F. van
Management & Organisatie, 2019
Bevlogen medewerkers zijn belangrijk voor tevreden klanten en een hoge kwaliteit van dienstverlening. Vaak meten organisaties daarom de beleving van hun medewerkers via een medewerkeronderzoek. Ze hopen daarmee verbetering te realiseren en de organisatie een positieve impuls te geven. In de praktijk werkt dit echter vaak averechts: er ontstaat weinig actie, leidinggevenden lopen vast en medewerkers klagen alleen maar meer. Hoe zorgen we ervoor dat organisaties wél iets bereiken met medewerkeronderzoek?
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Impink, J. | 2004
Downloads: 3.049
richtlijnen
Illeris, K. | 2010
Downloads: 4.510
analyse
Groothengel, P. | 2017
Downloads: 1
procesmanagement
Spanjersberg, M. | 2020
Downloads: 1
essay
Dubbeldam, M. | Vermaak, H. | 2019
Downloads: 4
onderzoek
Berg, Chr. van de | Broekman, C. | Dhondt, S. | Torre, W. van der | Wiezer, N. | 2013
Downloads: 962
onderzoek
Sturm, M. | 2013
Downloads: 2.693
analyse