Strategie
Het strategisch proces
Vermoolen, M.
Management Impact, 2018
Iedere organisatie heeft behoefte aan een langetermijnvisie die richting geeft aan de ontwikkeling van een organisatie en waarmee het mogelijk is langetermijnkeuzes en – investeringen te onderbouwen. Iedere organisatie is daarom op de een of andere manier met strategie bezig, maar de manier waarop verschilt sterk en zelfs binnen een enkele organisatie lopen er geregeld allerlei strategische bewegingen en initiatieven door elkaar. Het blijkt niet voor niets in de praktijk vaak moeilijk tot een gedeelde toekomstvisie te komen die houvast biedt. Vaak zijn er veel managers, adviseurs en andere stakeholders bij het proces betrokken, de belangen zijn groot, het aantal te overwegen variabelen groot en de toekomst is bovendien per definitie onzeker.
Deze auteur publiceerde ook
Vermoolen, M. | 2009
Downloads: 1.969
tips
Scholtz, J. | Vermoolen, M. | 2006
Downloads: 690
model
Anderen downloaden ook deze publicaties
Burger, M. | Rijsenbilt, A. | 2020
Downloads: 14
onderzoek
Marck, P. van der | 2002
Downloads: 346
model
Bouquet, L. | Ripsam, Th. | 2017
Downloads: 679
analyse
Gerritsen, G.W.J. | Kessels-Habraken, M.M.P. | 2019
Downloads: 9
onderzoek
Buijs, drs. A. | 1991
Downloads: 1
Management accounting &am...
Oosterhoorn, A. | 2014
Downloads:
het instrument, het instr...
Dewaide, ir. H.Th. |
Downloads:
7-basic tools, Pareto-ana...
Maas, ir. J.G.V. |
Downloads:
kritiekepadmethode en bar...
Oosterhoorn, A. | 2014
Downloads:
column
Maas, ir. J.G.V. | 2003
Downloads:
new 7 tools