onderzoek
Analyse van coachgedrag. Hoe scoren coaches zichzelf, en wat vinden hun cliënten ervan?
Burger, Y. | Haan, E. de
Management & Organisatie, 2018
Dit artikel is een studie van coachgedrag zoals gerapporteerd door coaches, adviseurs en managers en door hun cliënten. Op basis van een bekend model van coachinterventies met zes categorieën van interventies, ontwikkelden de auteurs een vragenlijst die inmiddels is ingevuld door 537 coaches, 196 adviseurs, 559 coachende leidinggevenden en bovendien door 221 coachingcliënten. De scores laten significant verschillende patronen zien voor geslacht, leeftijd, nationaliteit en beroep van de invullers. Dankzij de cliëntscores vonden de auteurs sterke aanwijzingen dat sommige van deze verschillen meer te maken hebben met een verandering van zelfbeeld van coaches dan van hun waarneembare coachgedrag tijdens coaching. De vragenlijst kan gebruikt worden om coachgedrag te meten, vergelijken en beoordelen, en coachvaardigheden te ontwikkelen.

Haan, E. de | Langerak, F. | 2008





Downloads: 1.012
analyse
Barneveld, P.D. (recensent) | Haan, E. de | Thomassen, J.-P. | 2016





Downloads: 413
boeksamenvatting
Burger, Y. | 2022





Downloads: 3
Recensies
Burger, Y. | 2022





Downloads: 3
Recensies
Haan, E. de | Nieß, C. | 2019





Downloads: 17
onderzoek
Haan, E. de | Ridder, E. de | 2003





Downloads: 1.485
onderzoek
Ahaus, K. | Barneveld, P.D. (recensent) | Haan, E. de | 2010





Downloads: 1.248
boeksamenvatting
