onderzoek
Analyse van coachgedrag. Hoe scoren coaches zichzelf, en wat vinden hun cliënten ervan?
Burger, Y. | Haan, E. de
Management & Organisatie, 2018
Dit artikel is een studie van coachgedrag zoals gerapporteerd door coaches, adviseurs en managers en door hun cliënten. Op basis van een bekend model van coachinterventies met zes categorieën van interventies, ontwikkelden de auteurs een vragenlijst die inmiddels is ingevuld door 537 coaches, 196 adviseurs, 559 coachende leidinggevenden en bovendien door 221 coachingcliënten. De scores laten significant verschillende patronen zien voor geslacht, leeftijd, nationaliteit en beroep van de invullers. Dankzij de cliëntscores vonden de auteurs sterke aanwijzingen dat sommige van deze verschillen meer te maken hebben met een verandering van zelfbeeld van coaches dan van hun waarneembare coachgedrag tijdens coaching. De vragenlijst kan gebruikt worden om coachgedrag te meten, vergelijken en beoordelen, en coachvaardigheden te ontwikkelen.
Deze auteur publiceerde ook
Haan, E. de | Langerak, F. | 2008
Downloads: 1.012
analyse
Barneveld, P.D. (recensent) | Haan, E. de | Thomassen, J.-P. | 2016
Downloads: 413
boeksamenvatting
Haan, E. de | Ridder, E. de | 2003
Downloads: 1.485
onderzoek
Ahaus, K. | Barneveld, P.D. (recensent) | Haan, E. de | 2010
Downloads: 1.248
boeksamenvatting
Anderen downloaden ook deze publicaties