model
Leiderschap is een conversatie - Vier elementen van het organisatieconversatiemodel
Groysberg, B. | Slind, M.
Management Executive, 2012
De relevantie van de command-and-controlbenadering van management is de laatste jaren steeds verder afgenomen. Door mondialisering, nieuwe technologieën en veranderingen in hoe bedrijven waarde creëren en hun interactie met klanten, is de doeltreffendheid van puur directieve, top-downleiderschapsmodellen sterk verminderd. Wat komt daarvoor in de plaats? Het antwoord ligt deels in hoe leiders de communicatie in hun organisatie managen: de informatiestroom naar, van en tussen hun werknemers. Traditionele corporate communicatie moet ruimte maken voor een dynamischer, meer sophisticated proces: organisatieconversatie.

Abrahams, R. | Groysberg, B. | Lee, L.-E. | 2010





Downloads: 742
analyse

Kolk, J. van der | Metselaar, E.E. | 1998





Downloads: 14.019
diagnosemodel, innovatie-...
Ludema, ir. M.W. | Roos, prof.dr. H.B. | 1998





Downloads: 797
Organisatie en processen
Kuijpers, M. | 2006





Downloads: 638
methode
Redactie Management & Organisatie | 1998





Downloads: 6.325
checklist
Nelis, C. | Prevaas, B.C.J.G. | Ruijters, M.C.P. | 2022





Downloads: 2
Het Veld
Lycklama à Nijeholt, M.P. | Meurs, D.N.D. | 2022





Downloads: 19
onderzoek
Mastenbroek, W. | 2014





Downloads: 2.866
M&O Classic
Beneken genaamd Kolmer, D.M. | Ulrich, R. | 2021





Downloads: 4
essay