analyse
Emotie als het slot en de sleutel - Ontketenen van strategisch leren met professionals
Kloosterboer, P.P.
Management & Organisatie, 2011
Een geschikte én noodzakelijke manier voor strategievorming met professionals is strategisch leren. Professionals, waaronder managers, kunnen graag en goed leren, maar helaas moeilijk met elkaar. De relatie tussen cognitie en emotie vervult hierin een sleutelrol. Zo is de sterk uiteenlopende cognitieve bagage van professionals en managers een bron van uiteenlopende emotionele waarderingen voor strategische vraagstukken. Daardoor lopen emoties hierover hoog op en loopt strategisch leren snel vast. Maar het vermogen van professionals tot het verwerken van veel complexe waarnemingen biedt ook grote mogelijkheden voor strategisch leren. Daar moeten dan wel de juiste condities voor aanwezig zijn: een niet vooringenomen leeromgeving én een strategische leermethode, gebaseerd op emotioneel herwaarderen. Dan wordt emotie niet langer het slot, maar de sleutel tot strategisch leren met professionals.

Groot, G. de | Kloosterboer, P.P. | Zijlema, A. | 2014





Downloads: 832
casestudy
Kampen, J. | Kloosterboer, P.P. | Moeskops, O.G.M. | 2020





Downloads: 1
essay
Kloosterboer, P.P. | 2008





Downloads: 866
analyse
Kampen, J. | Kloosterboer, P.P. | Moeskops, O.G.M. | 2020





Downloads: 2
essay
Kloosterboer, P.P. | Schotsman, H.R. | 2009





Downloads: 889
analyse
