Kwaliteitsverbetering, algemeen, servqual-model
Meten en verbeteren van kwaliteit in dienstverlening
Kunst, P. | Lemmink, J. | Prins, Mw. R.
HIKZ,
2.45 Meten en verbeteren van kwaliteit in dienstverlening De methode van onderzoek met de benaming 'SERVQUAL' kan een belangrijk hulpmiddel zijn bij het verbeteren van de dienstverlening, zoals die door de klant wordt gewenst. In dit hoofdstuk wordt dit model en de onderzoeksmethodiek toegelicht en worden enkele aanpassingen in het model besproken, die resulteren in een ander overeenkomstig model (het Service-Management-model). Tot slot wordt in een stappenplan aangegeven hoe het model en de onderzoeksmethodiek in de praktijk kunnen worden gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Bosch, F.A.J. van den | Volberda, H.W. | 2005
Downloads: 663
onderzoek
Metselaar, E.E. | Wortelboer, F. | 1996
Downloads: 15.132
leidinggeveninstrument, v...
Aalbers, R. | Valk, J. de | 2013
Downloads: 4.359
onderzoek
Oosterhoorn, A. | 2004
Downloads: 2.782
tool
Oosterhoorn, A. | 2001
Downloads: 891
analyse, richtlijnen
Bennebroek Gravenhorst, K.M. | 2008
Downloads: 847
analyse
Broek, L.M. van den | Çelik, G. | Meerman, M. | 2016
Downloads: 167
Het Veld