Kwaliteitsverbetering, algemeen, servqual-model
Meten en verbeteren van kwaliteit in dienstverlening
Kunst, P. | Lemmink, J. | Prins, Mw. R.
HIKZ,
2.45 Meten en verbeteren van kwaliteit in dienstverlening De methode van onderzoek met de benaming 'SERVQUAL' kan een belangrijk hulpmiddel zijn bij het verbeteren van de dienstverlening, zoals die door de klant wordt gewenst. In dit hoofdstuk wordt dit model en de onderzoeksmethodiek toegelicht en worden enkele aanpassingen in het model besproken, die resulteren in een ander overeenkomstig model (het Service-Management-model). Tot slot wordt in een stappenplan aangegeven hoe het model en de onderzoeksmethodiek in de praktijk kunnen worden gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Barneveld, P.D. (recensent) | Pijl, J. | 2017
Downloads: 451
boeksamenvatting
Pijl, J. | 2017
Downloads: 14
Strategie
Groothengel, P. (journalist) | Hart, W. | 2017
Downloads: 747
interview
Kessener, B. | Oss, L. van | 2018
Downloads: 19
Het Veld
Davis, O.C. | Hout, J.J.J. van den | Weggeman, M.C.D.P. | 2018
Downloads: 46
Over de Grenzen
Dassen, M.-C. | 2014
Downloads: 1.172
casestudy
Bennebroek Gravenhorst, K.M. | 2008
Downloads: 839
analyse